INTERAKTIVNO
Noč čarovnic na Blejskem gradu
Kulturne ustanove se vse pogosteje soočajo z izzivom, kako pritegniti mlajše obiskovalce, ki večino svojega časa preživljajo v digitalnem okolju in iščejo interaktivna doživetja. Raziskava Vanesse Cesário o interaktivnih izkušnjah za najstnike v muzejih kaže, da mladi, zlasti najstniki in mlajši odrasli, pogosto zaznavajo klasične kulturne ustanove kot zastarele ali nerelevantne za njihov življenjski slog, zato obiskujejo zgodovinske znamenitosti manj pogosto (vir: raziskava o interaktivnih izkušnjah za najstnike v muzejih v sodelovanju s portugalskimi muzeji). Na Blejskem gradu so se na ta problem odzvali s celostno kampanjo, ki združuje zgodovinsko dediščino s sodobnimi trendi ter ponuja vznemirljive, interaktivne vsebine, kar je pripomoglo k velikemu odzivu tudi med mlajšimi generacijami.
Naročnik |
ZK Bled
|
Storitev |
Spletno oglaševanje
Kreativa in oblikovanje
Družbena omrežja
Komunikacijska strategija
|
Ekipa |
Diana Gajić
Anja Grabar
Amelija Umek
Alenka Mivšek
|
Leto | 2024 |
Celostni pristop k privabljanju obiskovalcev
Oglaševalska kampanja je bila strateško zasnovana na dveh ravneh, kar je omogočilo širši doseg ciljne skupine. Online oglaševanje je bilo osredotočeno na družbena omrežja, kjer so bile razvite vizualno privlačne in tematsko bogate vsebine, ki so spodbujale interakcijo in engagement. Offline strategija pa je vključevala promocijo skozi tiskane materiale (billboarde idr.), usmerjeno na ključne stične točke (touch-points), s čimer smo potencialne obiskovalce zajeli v fizičnem prostoru in tako povečali prepoznavnost dogodka.
Ustvarjanje skrivnostne atmosfere skozi vizualne zgodbe
Na platformah Instagram in Facebook smo implementirali serijo statičnih oglasov, ki so prikazovali skrivnostne in temačne motive iz legend o Polikseni in Hartmanu. Vsak oglas je oblikovan tako, da izzove radovednost in spodbudi zanimanje za dogodek, hkrati pa ohranja estetski izraz, ki odraža bogato zgodovinsko dediščino Blejskega gradu. Vsebine so bile usmerjene v pripovedovanje zgodbe, ki je grad postavila v središče noči čarovnic, s poudarkom na mističnosti in zgodovinskih narativih, ki obkrožajo to slovensko ikono.
Dinamična interakcija in angažiranje mlade publike
Da bi se približali mlajši generaciji, smo izkoristili nov način oglaševanja na TikToku, ki se osredotoča na pristne interakcije. Namesto klasičnih kreativnih vizualov smo vključili resnične ljudi—vlogerje in influencerje—in jih umestili v kratke video napovednike, s čimer smo ustvarili bolj avtentičen stil. Tako smo povečali engagement in nenazadnje tudi prisotnost na dogodku.
Rezultati:
Na TikToku je kampanja dosegla 375.000 prikazov in ustvarila 4.500 interakcij, kar dokazuje uspešnost video vsebin pri nagovarjanju mlajše publike. Na Facebooku in Instagramu smo dosegli več kot 76.000 uporabnikov, zabeležili dobrih 158.000 prikazov ter prejeli 3.500 klikov na vsebino. S celostnim pristopom na družbenih omrežjih je kampanja "Noč čarovnic na Blejskem gradu" uspešno povečala vidnost dogodka, tudi med mlajšimi generacijami.